Wits Noord voert haar werkzaamheden nagenoeg altijd uit in een bewoonde omgeving. De medewerkers zijn zich bewust van de uitdagingen van gebruikers van vastgoed tijdens het onderhoud en staan continu met hen in contact om de verwachtingen te managen en de overlast tot een aanvaardbare omvang te beperken. Soms verloopt het contact via de uitvoerders, maar meestal door het team van woonconsulenten. Wits Noord onderscheidt zich door het bewonersgerichte DNA én het mandaat waarover de woonconsulentes beschikken. Zij kunnen uitvoerenden direct corrigerende acties uit laten voeren indien dat noodzakelijk is.
In enkele gevallen voegt het waarde toe als bewoners al bij de planvorming betrokken worden. De woonconsulenten zorgen er in ieder geval altijd voor dat bewoners goed zijn geïnformeerd en dat voor hen alles duidelijk is voordat het uitvoeringsteam aan de slag gaat. Afgestemd op de doelgroep en de werkzaamheden kunnen de bewoners worden geinformeerd d.m.v. huisbezoeken, voorlichtingsbijeenkomsten, een open huis, spreekuren en een folder. Ook kan de renovatieplanner worden ingezet, een app die bewoners kunnen installeren op de telefoon of Ipad. Maar mochten er daarna nog vragen zijn, dan hebben zij altijd één contactpersoon waar zij die aan kunnen stellen.